Endnu et år er gået. I står foran et nyt. Der skal fart på i det kommende år. Og der skal gøres en ekstra indsats på marketingsfronten. I skal være meget mere synlige. I skal nå helt ud til borgerne i lokalområdet, som I er aktive i. I skal derfor ikke kun reklamere i lokale aviser og tilbudsblade. I skal være meget mere aktive med reklamer i den lokale radio. I skal også have nye skilte med jeres logo på firmabilerne. Det har nemlig vist sig, at siden I fik folie på bilerne, så har I faktisk fået flere henvendelser fra nye kunder. I har dog fået et nyt – og mere moderne – logo. Heldigvis.
Bilerne
Opgaven er derfor at få prioriteret de nye initiativer, som I vil implementere i de kommende måneder. I har dog valgt at starte med det initiativ, der ikke koster så meget, men som er meget effektfuldt:
Folie til biler! Det er en opgave, som I kan løse meget nemt, ved at sende det nødvendige materiale til den forhandler, I har fundet, som kan fremstille folie til biler – wrapping folie – med logoer på. I har undersøgt sagen. Det handler om, at I sender et logo og information om, hvor mange I skal bruge, og hvor store de skal være. Det svære er at vælge farver. Jeres firmabiler er jo sorte, så det skulle jo gerne være farver, der bliver set på dem. Bare ikke hvid. Måske rød – eller orange. Det vil en grafiker sikkert kunne være behjælpelig med at finde ud af.
Skal kunne spejlvendes
Og ja, I skal måske også lige huske, at de stykker folie til biler, som I skal bestille, skal kunne ’spejlvendes’. Der skal jo to stykker folie på hver bil. Og for ikke at forvirre så skal der altså produceres folie til bilerne, som kan sættes på enten venstre eller højre side af bilen. Ellers vil det se besynderligt ud. Så, hvis I har 5 firmabiler, så skal der bestilles 5 stykker folie til biler til højre side – plus fem stykker til venstre side. Dernæst vil det sikkert blive avisreklamerne I vil prioritere. Og til slut reklamerne til de lokale radioer og andre medier. Måske på den lokale handelsstandsforenings hjemmeside.
En god reklame
I er dog næsten helt sikre på, at hvis I får sat folie på bilerne først, så vil jeres synlighed forøges – og det vil være nemmere at finansiere de andre initiativer, som skal sættes i værk. Og måske kommer der også andre idéer til i løbet af de kommende måneder, som I også skal overveje.
Det handler derfor om at få aftalt med producenten af de der store stykker folie med logo på om, hvornår han kan levere dem. De store stykker folie skal jo skæres til, så de passer til bilerne helt nøjagtigt. Ellers bliver det noget sjusk at se på. Det vil ikke være godt. I skal derfor også lige finde ud af, om forhandleren af folie til biler kan få dem sat på bilerne. I har nemlig ikke selv erfaring med at sætte sådan nogle på.