At være arbejdsløs var bestemt ikke mig! Jeg gik uden job i næsten to måneder, og udover det økonomisk trælse i situationen led jeg også af moralsk kvababbelse – for modsat de røde er jeg bestemt ikke til sinds at lade mig forsørge af andre! Nu er jeg i job, og det, jeg troede skulle være et kedeligt og intetsigende job uden perspektiver, viste sig at være noget, jeg i den grad elsker!
Jeg er telefonpasser
Nej – ikke som min kæreste driller mig med – “telefonspasser” – men derimod er jeg blevet et ekstremt vigtigt led i mange virksomheders ansigt udadtil. Jeg har nemlig fået arbejde i et firma, der lever af at yde professionel telefonservice for virksomheder: Blumensaadt Telefonservice.
Da jeg så jobopslaget, tænkte jeg, at det da måtte være drønkedeligt arbejde, og i øvrigt meget ukvalificeret. Men hold da op hvor jeg tog fejl der!
Jeg blev trænet og trænet, testet og testet i en uendelighed, for virksomheden er ekstremt professionelle i det, de laver. Og det gik op for mig, at det handler om meget mere end at tage imod besked. Nogle af vores kunder bruger os som kundeservice og som salgsafdeling, så der er en utroligt masse, man skal lære om de kunder, man passer. Det er alt fra deres servicepolitik over deres produkter til priser og meget andet.
Jeg havde ingen forestilling om, at telefonpasning kunne være så omfattende. Vi sidder reelt som første led mellem vores kunder og deres kunder.
Heldigvis har vi topmoderne udstyr, og når min telefon ringer, kan jeg med det samme se på skærmen, hvilket opkald firmaet er til – og samtidig dukker den velkomst op, som det pågældende firma ønsker, vi bruger. Nogle gange ER det så bare at tage imod en besked – men ofte udfører jeg decideret receptionsservice, salg og kundevejledning.
Hvis det bliver for teknisk, har vi metoder, så vi kan få lov at ringe tilbage, og det er så ofte vores kunde, der selv ringer tilbage for at sikre, at der ikke sker fejl.
Hver dag er vildt spændende, og jeg lærer hele tiden. Tænk engang – jeg elsker det faktisk!