Forleden talte jeg med en veninde. Hun er en tidligere kollega. Hun sagde op fra arbejdet, fordi det blev for meget for hende med et fuldtidsjob, 3 små børn at passe, og en mand, der arbejder på umulige tidspunkter på sit job. Det er også en stor mundfuld, så jeg kunne godt forstå, at hun sagde op. Vi har dog holdt kontakten ved lige. Vi ses til kaffe i ny og næ.
Mere overskud
En af de første gange, jeg talte med hende, efter at hun havde sagt op, fortalte hun selvfølgelig om alle sine daglige gøremål og om, hvor dejligt det er ikke at være presset af et job også. Hun har fået mere overskud. Men her forleden, da vi så hinanden efter en lang sommer, fortalte hun, at hun er ved at lede efter et nyt job. Hun savner at komme væk fra huset – og sommetider også børnene og manden. Hun sagde også, at hun har været til forskellige jobsamtaler. Der havde været et job, som hun gerne ville have. Men det blev ikke til noget. Virksomheden måtte indstille alle nye aktiviteter, og hun har fået at vide, at så snart de er tilbage til normale tilstande, så vil de kontakte hende igen. Hun var skuffet. Naturligvis.
Telefonpasning for virksomheder
Men som den stærke kvinde hun er, så havde hun også et tilbud om at arbejde med telefonpasning i et kundeservicecenter – nemlig telefonpasning med Topcall. Hun har taget imod det og skal starte den 15. oktober. Hun får mulighed for at bruge sine sprogkundskaber, fordi skal bruge både dansk, svensk og tysk. Hun er samtidigt også lidt bekymret for det. Hun ved, at det kan være meget hårdt arbejde. Og hun synes ligesom ikke, at hun har styr nok på det tyske. Men hun glæder sig til at komme i gang igen. Og så håber hun, at den anden virksomhed, snart kontakter hende igen.