Klokken er 8 om aftenen, og jeg er lige trådt ind ad døren. Lang dag på arbejdet i dag, og jeg har ikke haft tid til alt det, som jeg gerne ville have nået. Jeg har 6 beskeder på min telefon. Dem må jeg hellere få lyttet til. Det er kunder, som gerne vil have et møde med mig. (Jeg er revisor.) Det er nemlig tid til at få afleveret selvangivelsen, og de vil gerne lige have den tjekket, inden de sender den afsted. Forståeligt nok. Der var også et par kunder, som gerne ville have hjælp til noget omkring et kreditlån i forbindelse med huskøb.
Det er bare sådan, at efter 12 timer på arbejdet, så har jeg ikke lige nu overskuddet til at kigge min kalender igennem og få dem presset ind, eller få tjekket, om der er en aflysning, som gør, at jeg kan finde tid til dem. Ærgerligt. Det betyder, at jeg mister kunder. Jeg brugte jo ca. 3 timer i morges på at svare på telefonopkald.
Den rette telefonpasser
Jeg har overvejet at finde én person, som jeg kan få ansat til at passe telefonen. Synes bare ikke, at det er nok til en fuldtidsstilling. Deltid er der for få mennesker, der vil acceptere til lønnen, jeg kan give.
Men forleden fik jeg talt med en kollega – eller konkurrent, om du vil – tøhø. Han bruger et firma, som tager sig af telefonpasning for ham. Det har givet ham overskud til at tage flere kunder, fordi han ikke nødvendigvis selv skal tage den. Han kan fokusere på sine kunder.
Jeg har set, at nogle af callcentrene faktisk tilbyder telefonpasning og kalenderstyring. Det vil være ideelt for min situation. Hvis de kan lave det stykke arbejde for mig på en professionel vis, så tror jeg, at jeg vil kunne finde ca. 3 – 4 timer dagligt, som jeg kan bruge på mit firmas kunder – og de ansatte. Og så fandt jeg ud af, at Topcall faktisk også kan passe min live chat på min webshop!