Ud på sociale medier

Vi er i vores firma meget stolte af den nye plæneklipper, vi har udviklet. Den er batteridrevet, men i kraft af et meget effektivt litium-ion batteri, har den en kapacitet på mindst tre kvarters klipning, hvilket er rigeligt til almindelige villa-græsplæner. Vi har selv udviklet den, men vi får den produceret i Kina, så vores omkostninger er holdt nede, så vi kan sælge den til en attraktiv pris.

Nu skal vi bare have udbredt kendskabet til den nye plæneklipper, som er legende let at betjene, og nu har vi i samråd med vores reklamebureau valgt, at vi skal bruge hele markedsføringsbudgettet på social media marketing, for det er helt sikkert på den måde, vi får den laveste kontaktpris, som er den parameter, man bruger i reklamebranchen.

Vi har sat reklamebureauet i gang med at udarbejde en egentlig medieplan, som skal omfatte flere af de sociale medier. Vi har betinget os, at vi under alle omstændigheder skal bruge Facebook, som i hvert fald i Danmark er det mest udbredte, sociale medie, og på det punkt er reklamebureauet helt enigt med os, for de har selv gode erfaringer med Facebook markedsføring, har de meldt ud.

For mit eget vedkommende er jeg nok ikke den store bruger af Facebook, men jeg har dog en profil der, ligesom jeg har en på Instagram. Derfor passer det mig fint, at medieplanen også omfatter brug af Instagram markedsføring, for jeg er overbevist om, at det også er et godt medie til at få udbredt kendskabet til vores nye plæneklipper.

Læs også  Gode sommerspil til haven